Apelati cu incredere la serviciile firmei noastre si veti avea garantia unui transport executat la termen si in cele mai avantajoase conditii !
Licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t: organizare si control
02.07.2013 19:09Unul dintre cele mai arzatoare subiecte dezbatute in cadrul conferintei Tranzit l-a constituit autorizarea vehiculelor cu masa maxima autorizata intre 2,4 si 3,5 t. OUG 11/2013, ridica numeroase semne de intrebare pentru transportatori, incepand de la problemele organizatorice - eliberare licente, copii conforme, atestate profesionale si costuri aferente - pana la controale si sanctiuni.
Reprezentantii autoritatilor au dat asigurari ca se va asigura o perioada de timp rezonabila pentru ca operatorii in cauza sa se poata pune la punct cu toata documentatia necesara, din momentul intrarii in vigoare si a normelor metodologice ale OUG 11. Totusi, multi reprezentanti ai distribuitorilor au declarat ca au fost deja opriti de inspectorii ISCTR si au fost pusi in garda ca vor urma curand controale in trafic la dubite, iar cei care nu vor avea actele in ordine vor fi amendati.
Licentierea autovehiculelor de transport marfa de 2,4-3,5 t cuprinsa in OUG 11/2013 pentru modificarea OG 27/2011, a venit ca urmare a solicitarilor in acest sens venite din partea transportatorilor, a explicat Laszlo Sajtos, directorul general al Directiei Generale Rutiere din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in cadrul conferintei organizate de revista Tranzit la Bucuresti. Obiectivul este de a elimina „piratii“, respectiv pe cei care fac transport de marfa fara a avea licente sau fara a respecta prevederile legale si care sunt vinovati de evaziune fiscala.
Legiuitorul are la dispozitie 60 de zile de la data publicarii OUG 11/2013 in Monitorul Oficial, respectiv 5 martie a.c., pentru elaborarea si finalizarea normelor metodologice de aplicare. La data desfasurarii conferintei Tranzit - 21 martie - fusese numit deja un grup de lucru in cadrul MTI in vederea elaborarii normelor si se estima ca pana la inceputul lui aprilie sa fie gata, pentru a fi puse pe site-ul institutiei pentru dezbatere publica.
Din momentul in care Normele metodologice vor intra in vigoare, respectiv din 5 mai 2013, Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) va putea sa controleze vehiculele de 2,4-3,5 t. Acesta va avea practic dreptul de a opri toate masinile care se incadreaza in aceasta categorie, urmand a decide daca desfasoara un transport comercial sau nu. De asemenea, soferii pentru vehiculele nou licentiate trebuie sa aiba atestate profesionale.
—————